Thursday 20 March 2014

(Anusthan)深度靜心是最佳反思時期



Self-Realisation is (a transmission of) ‘values’ (sanskar). If we have surrendered completely to the Satguru, His attributes should also be transferred to us.

The Satguru’s chitta is ‘pure’; then why is our chitta not pure? There is no feeling of ‘jealousy’ in the Satguru’s mind, then why is it present in my mind? There is no ‘ill-will’ towards anyone in the Satguru’s mind, then why is it present in our minds? The Satguru is ‘sinless’, then why am I not so? The Satguru is without any ‘greed’, so why am I greedy? The ‘main objective’ of the Deep Meditation Anushthan is to ‘introspect’ on all these factors.

自我覺醒是一個價值的傳遞。如果我們完全臣服于在世師父,那他的特質也會轉移給我們。

在世師父的意識是純淨的;那爲什麽我們的意識不純淨呢?在世師父的頭腦裏沒有妒嫉的感覺,那爲什麽嫉妒會出現在我的頭腦裏呢?在世師父對任何人都沒有惡念,那爲什麽惡念會出現在我的頭腦裏呢?在世師父是“清白無罪的,那爲什麽我沒有這樣呢?在世師父沒有任何貪念,那爲什麽我會有貪念呢?阿努士丹 Anusthan)深度靜心的主要目的,是對所有這些因素做反思。



No comments:

Post a Comment