Friday 10 April 2015

不要一直思考,把想法丟掉,進入內在

超喜歡奧修親自寫給一些人的私人書信,今天一早看到其中一封,很喜歡。願與你分享。

話説我也很喜歡奧修這張深入靜心的照片。

希望你也一樣喜歡這封充滿正能量的書信。

祝福你,祝福我。 建國之父李光耀的靜坐心得

圖文轉載處

愛,

我已經收到你的來信。如果意識、自我實現和覺知持續增長,那麽你正在從頭腦的催眠裏出來。如果,另一方面,無意識和無覺知在增長,那麽你可以確定,頭腦會變得更加昏睡。

但是如果你不親身試驗,你就沒有任何的經驗。不要一直思考。把想法丟掉,進入你內在。思想、念頭就只是河岸而已;生命能量的水流只有在沒有思想的靜心中才能被發現。

卡比爾說:那些已經發現了它的求道者,潛的很深;我天真幼稚的開始了我的探索,可是依舊坐在河岸上。


附:本文譯自《奧修寫給生活的充滿愛的書信:150封蛻變生命的書信》。這些書信,是奧修親自寫給一些人的私人書信。這些書信都是很有鼓舞性的給予人們的聲明和回應,來支持他們的靜心和內在探索。英文原文如下:

Love.

I have received your letter. If consciousness, self-realization, and awareness keep growing, then you are getting out of the hypnotic circle of the mind. If, on the other hand, unconsciousness and unawareness are growing, then you can be certain that the mind’s sleepiness is deepening even more.


But without experimenting for yourself, nothing can be experienced. Do not go on thinking. Drop thoughts and enter within yourself. Thought is nothing but the shore; the stream of life’s energy is found in non-thinking meditation.


Kabir has said: The seekers who have found it have dived deeply; Naively I began my search still sitting on the shore.





No comments:

Post a Comment