Wednesday 15 July 2015

我的藥物就是靜心

我喜歡Cynthia的真實分享,透過自己的經驗,更能深切感受到靜心帶來的身心靈整體的好處。


我像每個人一樣,每天都忙碌,壓力和充滿憂慮。幾年來, 有時我需要用藥物來解壓以及讓自己的思想平靜下來。(鎮靜劑)

剛好有一個朋友推薦我靜心,起初我是出於好奇心而開始靜心。

現在呢,我的藥物就是靜心。

靜心是免費的,這是目前身心健康的藥物。

靜心不同的是,靜心沒有副作用,不會過敏,沒有過量的問題,也不會導致昏睡。我能控制我的劑量,一天一次,一天兩次或一天三次。沒有限制,在任何時間或地點我都可以靜心

我也發現靜心能夠幫助我了解什麽是我們所謂的内在魔鬼和引領天使。内在魔鬼就是我們的小我(自我),引領天使既是我們的靈魂。我經常靜心的關係,我的内在魔鬼逐漸消失,不管任何狀況下,引領天使都會保護以及引導我,也幫助我解決所有的難題。我每天還是很忙碌,但我能管理得很好,它帶給我平靜,平衡,祥和以及快樂。



I am like everyone, everyday is Busy, Stressful and full of Worries. For many years, at times I need  medicine to de-stress and calm the mind. (Tranquiliser) 

Upon recommendation by a friend. I starts Meditation out of curiosity. 

Now, my medicine is Meditation.

MEDITATION is a FREE OF CHARGE, it is now the MEDICINE for my Physical and Mental Health. 

Unlike Medication, Meditation have No side effect, No allergy, No overdose, No drowsiness. I control my own dosage, Once a day,  twice a day, or thrice time a day. No restriction, and I can do it anytime and anywhere. 

I also discovered that Meditation helps me to understand WHAT We call the DEVIL and the GUIDING ANGEL in us. The Devil is Our EGO. The Guiding Angel is Our SOUL.As I meditate regularly, The DEVIL in me is slowing disappearing and my Guiding Angel protects and guides me under all kind of circumstances, it also helps to fit all the puzzles.  My days are still BUSY but well manage - Calm, Balance, Peaceful and Happy.



2 comments:

  1. 喜欢周末的其中一个原因就是我可以好好地静下心来,忙碌的平日还真的很难办得到。

    ReplyDelete
  2. 讓自己習慣在平日也抽出一點時間靜心,哪怕每天僅僅15分鐘,也會對你的忙碌生活得到滋養。

    互勉,加油!

    ReplyDelete