Thursday 16 July 2015

人沒辦法靠自己來提升自己的內在力量

今天看到關於臣服的文章,像是一篇寫給自己的文章。哈~

我喜歡這句話:種子消失變成樹。當自我死去,本性/存在就會顯化。自我就是虛弱;本性/存在才是力量。

學習覺察自我,不抗拒,看見且接納它,我發現自我不會因爲抗拒消失,越抗拒,反而越沒有力量。

內在的力量經由臣服於存在而增長,也因爲學會臣服,才體驗到臣服後的力量,是平靜,也是喜悅。


圖文轉載處

愛,

人沒辦法靠自己來提升自己的內在力量。這就好像一個人試圖拽著自己的鞋帶把自己給提起來。內在的力量經由臣服於存在而增長。除了臣服,沒有其他提升力量的方法。除了消失,沒有其他可以抵達的途徑。種子消失變成樹。當自我死去,本性/存在就會顯化。自我就是虛弱;本性/存在才是力量。“自身力量”這個詞不正確;“自身”本身才是力量。

附:本文譯自《奧修寫給生活的充滿愛的書信:150封蛻變生命的書信》。這些書信,是奧修親自寫給一些人的私人書信,來支持他們的靜心和內在探索。英文原文如下:



Love.
One cannot raise one’s inner strength by oneself. It is like someone trying to lift himself up by his shoelaces. Inner strength grows through surrendering to existence. Except surrender, there is no other door to strength. Except disappearing, there is no other way of reaching. The seed disappears and becomes a tree. The being manifests when the ego dies. Ego is weakness; being is strength. The word self-strength is not right; the self itself is the strength.


No comments:

Post a Comment